CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

27 February 2011

Serik atau ????

Hye2...arini ari ahad..dah start keje balik..on the way ke ofis pagi tadi tertido dlm kete...ngatuk sngat2...sory kak jey sbb biarkan kak jey drive sorg2...hiihihi...
Minggu lepas merupakan mggu agak stress buat ain...huhuhu...sistem ada masalah...update n delete takde function...so,terpaksalah refer kepada yg pakar iaitu didiey...So,waiting dia utk on9...hihihi...
 Ekcely bukan nk cite psl keje pon...nak cite psl bnda lain...


Ain nk luahkan ape yg terbuku dlm hati ni...konflik yg ada dlm keluarga ain...keluarga ain takdelah besar sngat pon..ain adik-beradik + mak abah = 7 org...setiap antara kami ni mempunyai perangai yg berbeza2 dan kadang2 tu agak melampau...
erm...ain tak tahu bila lah konflik ni akan berakhir...ain yg ada kat umah jdi semakin tertekan...kdng2 tu ain rase mcm nk jadi gila...masyaAllah...dijauhkanlah...huuhuhu...
Bukan nya ape..masing2 taknak mengalah.mementingkan diri sendiri...Mak ain sibuk je suruh kak ain bagi balik kereta persona yg kak ain jnji nk bagi masa bulan 12 lagi..Memang duit muka kereta tu mak yg bayar tapi tiap2 bulan kak ain yg bayar..baru2 ni roadtax pon kak ain yg bayar..jdi automatik tu kereta kak ain..tapi mak masih ckp dia ada hak kat atas kereta tu dan dia nk kereta tu ada kat umah..takyah bwk ke mana2 terutama ke kuala lumpur (kak ain tu keje kat kl)...tiap2 hari mak asyik ckp psl kereta tu...smpai ain pon dah bosan...Bukan nya kak ain taknak bagi balik tapi kak ain tu keje nurse...susahsangat nk dpt cuti..tapi mak ingat keje nurse tu mcm keje cikgu..boleh cuti hujung mggu...huhuhu....Kak ain dah 2 bulan tak balik..ain tahu dia bukan taknak balik tapi kalau balik mesti tiap2 hari mak tnya psl kereta tu...syg sngat mak kat kereta tu...kadang2 ain ase mak lebih sayangkan kereta dari anak-anak2 dia sndiri...maslah ni akan selesai bila kak bagi balik kereta tu kat mak...tu je jln yg terbaik...ain harap2 hari ni selamat smpai kereta persona kesayangan mak tanpa sebarang cacat cela...
Tak habis ngan masalah kereta..timbul pulak maslah kawin plk kak ain yg sma...kak ain tak urus pon lgi hal kawin dia..bulan ni dah nk langsungkan tapi satu bnda tak buat lagi...yg ni ain tak tahu slah sape...ain taknak masuk cmpur...huhuhu..
Ain dah letih..letih sngat2 bila menghadapi tekanan seperti ni...Sampai satu tahap ain jadi serik...ain jadi takot...dan sbb tu ain dah uat keputusan..semua bnda yg ain nak ain akan beli dgn duit sndiri especially kereta...ain tak akan mintak atau pinjam duit kat sape2..TAK AKAN SAMA SEKALI..ia menjadi peringatan kat ain...sama jgk tentang hal kawin...mgkin ain akan suruh mak cari menantu yg dia berkenan sbb nati ain taknak ada benda yg tak kena kat mak tentang suami ain tu...(ape yg ain melalut ni)...huhuhu...

Sampai kat sini je yg ain dapat coretkan...sebelum tu ain nk betulkan kat sini yg ain hnya nk luahkan dan share dgn kwn2 pasal masalah ain...Ain tiada niat utk mengata atau mengutuk keluarga ain sndiri..Ain minta maaf...dan Ain harap sngat maslah ni akan segera selesai...daa.. 
 

Ketika satu pintu tertutup, pintu lain terbuka; namun terkadang kita melihat dan menyesali pintu tertutup tersebut terlalu lama hingga kita tidak melihat pintu lain yang telah terbuka.

0 sahabat baik saya: BALAS

Post a Comment

Thanks sebab sudi komen kat blog ain...

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Super Junior - Shiwon