CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

11 April 2011

Tentang Diri Ini....


(gambar hiasan semata2)

Hye....entri kali ni ain rase mcm nk cite psl diri ain sendiri...

Ain lahir kat Hospital Bentong, Pahang...Dalam umur setahun lebih tu,ain fly ke Sarawak dan menetap kat sana dalam 2 tahun.. Lepas tu, ain balik ke semenanjung dan kemudian tinggal di Negeri Sembilan...
Kat N9 tu,ain masuk Tadika Abdul Rahman kat Senawang...Ain suka sngat mase zaman tadika sebab selalu dpt cuti...hihihi...ramai kawan...dpt main2...
Kemudian darjah satu di Sekolah Kebangsaan Taman Sri Mawar...pergi sekolah naik landrover(trak kecik) askar.mase tu ain sekolah pagi.
Masuk darjah dua,ain kena tukar sekolah sebab sekolah tu dah penuh..Ain dpt Sekolah Kebangsaan Taman Tuanku Jaafar(SKTTJ)...ain kena sekolah petang sbb mase tu SKTTJ tak siap lagi,so terpaksa menumpang sekolah asal...Best sngat2 sekolah ptg sebab tak yah bangun pagi...hihii...kwn2 pon baik...tapi sekejap je habis darjah tiga,ain terpaksa berpindah bukan setakat sekolah tapi rumah dan negeri.Ayah ain buat keputusan untuk menetap terus kat Kelantan, tempat kelahirannya.Kebetulan mase tu ayah ain dah selamat bersara dari pekerjaannya iaitu Askar....

Start darjah empat sampai sekarang,ain tinggal di Kelantan..Banyak suka dan duka ada di bumi Kelantan ini..
Darjah empat sampai enam kat Sekolah Kebangsaan Bukit Jawa..
Tingkatan satu sampai lima kat Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Jawa..
Diploma pon kat Uitm Machang je...(huhuhu)...
Dan ain harap dapat sambung degree kat luar kelantan pulak...puas dah menetap kat sini.nak juga merasa dunia luar...hihihi....

Ekceli..ain nk cite someone ni...ain ada cerita kat satu entri ni yg pasal 3 jejaka yg pernah bertakhta di hati ini (cewahh...abaikan ayat ni)...hihihihi..tapi ain nk cite sorang je dulu...dua org lagi tu ain ada cite tpi mgkin ada yg tak perasan...huhuhu...

Ain gelarkan jejaka ni Mr Y...
First time jumpa die masa ain tingkatan 2 (thn 2004)..die plk tingkatan 4..
Masa tu waktu pagi..Ain siap2 nak pegi sekolah...Tiba2 die lalu kat tepi umah ain.Ain pon terlihatlah Mr Y ni dan terlintas dalam hati ain ni "Wow..hensemnya budak ni..Sapekah gerangan empunya badan yek" (lebih kurang mcm tu lah yek)..Ain perhatikan die jalan dan zappp...die berhenti kat umah jiran ain (umah jiran ain tu depan umah ain je)...Ain pon pergi lah sekolah dgn dlm otak ni penuh tanda tanya....
Pagi2 selalunya akan ada perhimpunan..So,sekali lagi terserempak lah ngan Mr Y ni..Ain pon ckp lah kat sorg kwn ain ni..antara perbualan yg ain ingat2 lupa...


Ain :: Nini (bkn nama sebenar),kenal tak bdk yg berjalan depan kita ni (smbil menunjuk Mr Y)...
Nini :: Kenal lah...bdk ni stu kelas dgn sepupu sy..dia pernah dtg umah aritu...
Ain :: oh yeke...(dlm hati dah berbunga2)..nama gapo yek???..
Nini :: Mr Y..tapi die jenis pemalu...Kenapa tanya??..
Ain :: Saje je...berminat nk tahu...(hihihi)....

Balik petang tu,terus ain pegi interview jiran ain tu...nak selidik sikit psal bdk ni...nasib baik jiran ain tu jenis suka bercerita...banyak juga infomasi ain dpt...
Starting dari tu,setiap pagi wajib ain tggu die lalu tepi umah dulu sbb die akan pegi sekolah ngan jiran ain tu, barulah ain pegi sekolah..hihihi...
Kwn2 ain pon baik hati nk tlg ain..diorg tlg usha bdk tu kat ain...terharu sekejap...hihih...
dan ada satu benda yg ain rase paling 'bodoh' pernah ain buat iaitu ain kirim surat kat Mr Y ' ni..mase tu memang tak tahu 'malu' lgi..ain tulis surat,lepas tamat persekolahan ain senyap2 masuk kelas die and then letak bawah meja...so childish mase tu...huhuhu...ada lebih kurang 4 atau 5 surat ain hntar tapi 2 je die bls...Lepas tu ain ase mcm dia tak layan je,terus ain stop hantar surat...
Tapi yg lagi buat ain malu sangat2, satu kelas tahu yg ain suka kat Mr Y..setiap kali lalu depan kelas die,mesti kwn2 die gelarkan ain...malu sngat2..tapi ain wat tak tahu je...huhuhu...
Naik tingkatan 3,ain still ada simpan harapan agar die sudi berkenalan ngan ain.tapi sia2 je..die salah anggap ain nk ajak die 'couple'..org nk wat kwn je pon..bkn nk wat ape2 pon..tapi alasan die yg die nk fokus study.taknak fikir benda lain...=(...Ain terima kputusan dia..dan ain hanya pendam je perasaan ain sampai ain tingkatan lima..kwn2 ain marah kat ain sbb ain msih tggu Mr Y...tapi nak wat mcmne..ain tak boleh lupa kan die langsung...huhuhu..tragis kan...
Tapi bila ain masuk zaman universiti,ain dah mula sedar dan terima hakikat yg mgkin kami tiada jodoh.alhamdulillah..mungkin juga ain ni tak sesuai utk mnjadi sahabat die...huhuhu..dan mugkin dia ditakdirkan bukan utk ain...hihihi..

Sebenarnya,Mr Y ni tinggal dekat umah ain je..Keluarga ain pon kenal dgn die...Mak ada jgk cite kebaikan die kat ain...dan ain akui die seorang yg beriman...maksud ain,kalo ada ape2 majlis agama kat kawasan umah ain,mesti die ada...kdng2 tu die selalu sembahyang kat surau tepi umah ain tu...
Cuma sekarang ain masih tak tahu ape perasaan sebenar ain terhadap die..
setiap kali terserempak dgn die,jantung ain mesti berdebar2...hati ain berbunga2 melihat die..dan pernah juga smpai termimpi2..hihihi..terukkan...




Panjang lebar plk ain bercerita..mesti ada yg boringkan..hihi...itu lah kisahnya...mgkin ada yg anggap itu hnyalah cinta monyet..tapi..ntahlah...hihihi..

Ain doakan die berjaya dlm hidup dan mendapat kebahagian yg sewajar nya....sekian...daa...




aien :: ain tak pndai nk bercerita panjang...harap ada yg faham....hihihihi...

0 sahabat baik saya: BALAS

Post a Comment

Thanks sebab sudi komen kat blog ain...

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Super Junior - Shiwon