CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

06 February 2011

Happy Chinese New Year


Assalamualaikum...Hye2....
Lama dah tak update blog..
Sebelum tu belum terlambat ain nk wish Happy Chinese New Year kepada yg menyambutnye especially buat Cikgu Ong yg mengajar matematik masa sekolah rendah, Sir Loo Sing Sang yg mengajar add math dan math moden masa sekolah menengah dan lecturer2 di Uitm Machang...
Sebenarnya tak tahu nak tulis ape..hihihi...Maaflah yek...
Waktu ain menulis entri ni,ain ada kat pejabat...
Sekarang ni ain dah start praktikal dan akan habis bulan 4 nanti..
Ramai orang tanya best ke praktikal ni...huhuhu...
Tak tahu lah nk cakap mcmne...
Ada best dan ada yg tak best...
Yang best tu kita dah tak yah nk baca buku...stress dengan test dan kuiz...tak yah nk pening2 mcmne nk buat assignment...yg lebih menakutkan tak yah dah mikir smpai nk tercabut otak pasal final exam...hihihihi....sape setuju ngan ain???...hihihi
Part yg tak best pulak letih teramat lah...start pkul 8 dan balik kul 5...balik keje terus tertido sebab penat...huhuhu...
Persekitaran yg menjanggalkan buat ain....huhuhu..kadang2 ase menyesal pulak pilih tmpat ain praktikal sekarang ni...tapi nk uat mcmne benda dah lepas...ain kena terima...
So sekarang ni sedang menghitung hari untuk cepat2 habis...I'm so stress right now...hiuhuhu...
Itu je lah yg ain bleh share...

Lagi satu, bila lah follower ain ni nak sampai beratus2...lama dah ain megidamkan nye...ain harap2 dapatlah setanding dengan blogger lain yg dapat follower sampai 400 lebih...

Sampai disini saja smpai ketemu lagi yek..daa...


p/s :: currently sedih right now...nak nangis pon ada..huhuhuhu

31 January 2011

OverNight at Pantai Melawi



Dua hari lepas iaitu jumaat dan sabtu, ain ada menyertai overnight trip yg dianjurkan oleh budak2 kos ain sendiri...

Walaupon tempat itu dekat je tapi suasana nya best sngat2...

Kami jarang jumpa sekarang..Jadi ngan menyertai trip ini dptlah mengeratkan lagi hubungan silaturrahim kitorng...

Angin kuat sangat kat pantai tu...

By the way..enjoy the pictures yek..




ada org ckp gmbar kat atas ni gaya saya persis model..hihihi..ada ke???...





3 dara pingitan...

with basya cute...


tgh tggu org datang..xoxo


yang ni paling ain suka...thanks to cik ika sbb ambik gmbar ni...




merenung masa depan...padahal teringat kat someone...xoxo

ain suka sangat gambar ni...


ada lagi gambar....
..
..
..
..
..
..
..
..


main2 kat pantai....








on the way balik selepas makan kat gerai....




karaoke time...diorang "menyumbangkan" lagu smpai pukul 4 pagi...





sambil2 tu bakar ayam...best sngat ayam tu..makan smpai muak..xoxo



bersiap2 nak balik...sebelum balik..ambik gambar dulu....

 


p/s :: itulah kenangan vacation ke pantai..walapon sehari je tapi tetap best...

26 January 2011

Contest Blog Paling Cantik , Comel Dan Kemas


 

Hari ini ain join contest dari Cik Farzana Farzanto..
Lumayan sungguh hadiahnya tapi khas untuk blogger perempuan sahaja...
Sape2 pon bleh join...


syarat-syarat penyertaan ::
  1. jadi follower FARZANA FARZANTO.
  2. peserta perempuan digalakkan. kerana hadiah disediakan khas untuk blogger perempuan. kalau lelaki nak masok boleh juga. kalau tak kisah menang baju2 macam kat atas ni. haha (setiap pemenang boleh memilih hadiah or baju mengikut citarasa sendiri di Pelangi Boutique. add dulu baru boleh tengok baju2 disana)
  3. ada 3 kategori iaitu blog paling cantik, comel dan kemas. setiap kategori mempunyai 1 pemenang sahaja.
  4. buat 1 entry tentang contest ni.
  5. tag kepada 5 orang rakan blogger anda.
  6. letak banner di side bar blog anda dan link kan terus ke entry ni.
  7. setelah selesai, tinggal kan link entry anda berkenaan dengan contest ni di komen entry ni. saya akan check setiap link yang sudah ditinggalkan.
  8. penyertaan bermula pada 10.1.2011 hingga 10.2.2011.
  9. dalam tempoh sebulan ni mungkin anda boleh gunakan masa ini untuk menghias blog anda.

Ain nak tag ::
  • Miss Izzati Ellyani
  • Miss Nadia
  • Miss Liyana Adibah
  • Miss MyzaAli
  • Miss MiszLullaby


p/s :: harap ain adalah pemenang bertuah tu yek...

25 January 2011

Rindu Memaksa Ku Menyayangi Mu

Andai engkau mengerti
Perasaan di hati ini
Pasti engkau menyedari
Betapa hatiku merinduimu

Bukan mudahnya aku
Untuk melafazkan cinta
Sekali ku melafazkan
Sampai bila pun ku menyintamu


Rindu memaksaku menyayangimu
Tak daya ku menahan
Segala perasaan aku
Yang makin gelora
Setelah engkau menyedari
Sambutlah cintaku


Sepi mengajar aku
Tentang perlunya cinta
Walau pedih walau perit
Terpaksa aku menghadapi

Tiada apa yang engkau pinta
Sekadar kesetiaan
Selagi rindumu masih dihati
Cintamu terus bersemi


p/s :: yang ni pula lagu nyanyian Francessca Peter...

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Permata Yang DiCari



Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

p/s :: setiap kali dengar lagu ini,mesti airmata ini mengalir...begitu menusuk dalam jiwa ain...namun lagu ini jga merupakan pembakar semangat ain...dan satu lagi lagu tema ADIB...hihihihi



Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.


24 January 2011

Itulah Sayang



Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

Tanya sama hati
Pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan
Apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang

Jikalau tidak kerana sayang
Kuntuman kasih tak mungkin kembang
Andainya jemu mengganti rindu
Jambangan mesra tentulah layu

Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra


p/s :: best sangat lagu ini...tiap2 hari ain dengar...

When you're chewing on life's gristle
Don't grumble, give a whistle
And this'll help things turn out for the best...
And...always look on the bright side of life...
Always look on the light side of life.

23 January 2011

Jalan - jalan Part 2


Seminggu ain kat Perak..Lepas tu ain "fly" ke Kuala Lumpur plak...
Lama dah tak ke sana...
Last sekali masa ain darjah 3...
Ain kesana dengan Ira a.k.a my youngest sis...Kebetulan sis ain yg ketiga tu kerja nurse kat HKL..
So,dialah ajak kitorg berderaks a.k.a jalan2 kat sana...
Sangat2 lah best sbb hmpir setiap hari kitaorg jalan2 smpai tak ingat dunia tau...hihihi..
Kebetulan sis ain ni kaki shopping dan stu kepala dgn ain ni..ape lagi shopping lah...hihihih..

Ain berkesempatan ke Aquaria KLCC tau.. 
Aquaria ada kat tingkat 2 lau tak silap ain...
Masa on the way nak ke situ,masa tu ain jalan kat ground floor..
Ramai sangat org masa tu..tak tahulah diorg beli apa...
Ketika jalan meredah org ramai lalu lalang depan ain ini,ain terserempak lah sekumpulan anak2 muda yang hensem2 lalu lah tepi ain...Dalam hati ini rase macam pernah tgk je salah sorg dari mereka..
Pastu kawan kak ain dtg tepi cakap kat ain, "Bukan Dafi ke tu?.."
Ain pon mikir seketika dan ha'ah lah Dafi...
Mcmne ain buleh xcam...Dafi lalu tepi ain je...Lau tak ain nk snap gmbr ngan dia tau...
Sempoi je Dafi masa tu..Pakaian pon santai..tak macam dalam tv..Tapi xpelah..at leastain pernag terserempak ngan dia kan..hohohoh...

Enjoy the picture... 

Ini masa kat Aquaria KLCC..






























































Lunch time...
Best gak tapi tak habis...huuhu..







Jalan2 kat Sekitar KLCC




































p/s :: best sangat time ni...Sampai ain taknak blik kelantan...lau bleh nk dok kl lama lgi..tapi terpaksa balik sebab semester baru dah nk bukak....huhuhu...sedih sangat masa blik tu...

Super Junior - Shiwon